סדרת האוזניות האולטימטיביות לאולפן של AKG
בכתבה השבוע, נציג בפניכם סדרת אוזניות מקצועיות לאולפן מבית AKG, אבל רגע לפני שנעשה זאת נסביר קצת על סוגי אוזניות.
את עולם אוזניות האולפן ניתן לחלק לכמה סוגים.
תחילה נדבר על המראה החיצוני של האוזנייה ונחלק אותן לסוגים עיקריים:
On Ear: האוזנייה יושבת על אפרכסת האוזן.
Over Ear: האוזנייה מקיפה את אפרכסת האוזן.
שני הסוגים יכולים לשמש כאוזניות אולפן וזה עניין אישי של נוחות שמשתנה מאדם לאדם.
בנוסף למראה החיצוני של האוזניות, נוכל לסווג אותן לעוד שני סוגים עיקריים:
אוזניות בעלות גב פתוח- אוזניות מסוג זה הן אוזניות בהן הסאונד זולג מעט החוצה, או במילים אחרות - אם תשמעו בהן בעצמה גבוהה, מי שיעמוד לידכם ישמע את המוזיקה הבוקעת מהאוזניות. הרעיון של האוזניות עם גב פתוח הוא לדמות סאונד טבעי של העולם האמיתי.
לכן טכנאי מיקס רבים בוחרים באוזניות פתוחות לשימוש בעבודה יום-יומית.
אוזניות בעלות גב סגור- הן אוזניות שהסאונד שלהן לא זולג כלל החוצה והן בעלות אטימה גבוהה מאוד. השימוש באוזניות מסוג זה יהיה בעיקר לדיג׳יים, סאונדמנים ואנשי הגברה שעושים שימוש באוזניות במקומות רועשים כמו מועדונים והופעות חיות וצריכים לשמוע סאונד מדויק גם במקומות הרועשים ביותר.
שימוש נוסף שעושים באוזניות עם גב סגור הוא כמובן בחדרי חזרות ואולפני הקלטות בזמן הקלטה.
מאחר והשאיפה היא שההקלטה תצא נקיה כמה שאפשר, לא נוכל להרשות לעצמנו שהסאונד של הפלייבק ששומע הזמר בזמן ההקלטה יזלוג מהאוזניות ויכנס למיקרופון (דבר שיכול לקרות אם מקליטים עם אוזניות פתוחות) מכיוון שהוא עלול לפגום בהקלטה הסופית שנקבל.
מעבר לכך, יש אנשים שאוהבים את הסאונד שמפיקות אוזניות עם גב סגור ובוחרים להשתמש בהם כאוזניות מוניטוריות למיקסים ולרפרנסים.
אז אחרי שהבנו את ההבדלים בין הסוגים השונים של אוזניות האולפן, הגיע הזמן להציג בפניכם חלק ממגוון האוזניות הנמכרות בעולם (ובצדק יש לומר) של AKG.
AKG K52: הן אוזניות מקצועיות לאולפן לאלה מכם שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הסאונד וההפקה או לאלה המחפשים אוזניות רפרנס זולות ונגישות.
האוזניות בעלות הסאונד האגדי של AKG ובתצורת Over ear בעלות גב סגור. לאוזניות דרייברים עוצמתיים בגודל של 40 מ״מ, כריות מרופדות לשימוש נוח לאורך זמן וכבל ארוך (באורך 2.5 מטר) שמאפשר תנועה חופשית באולפן.
AKG K240: אין ספק שמדובר באחד מהדגמים הנמכרים ביותר בכל הזמנים. מדובר באוזניות אולפן עם סאונד מעולה ומדויק ומחיר נוח ונגיש שהתמורה עבורו פשוט משתלמת בטירוף.
ה- K240 הן אוזניות חצי פתוחות שמספקות סאונד טבעי ואמיתי, בלי מניפולציות או ״בוסטים״ (-הגברה) של תדרים מסויימים ודרייברים בפיתוח ייחודי של AKG (-תחת השם Varimotion) עם טווח דינאמי רחב. עיצוב Over-ear נוח לשימוש לאורך זמן שלא יעייף אתכם גם בסשנים הארוכים ביותר.
AKG K271 MK2: בחירה מעולה לאלה מכם שממש עובדים עם האוזניות באינטנסיביות יום-יומית.
גם כאן, עיצוב האוזניות הוא Over-ear קל ונוח על הראש והאוזניים, וכל מה שבא במגע עם הראש מרופד ונוח. עם מנגנון Swich חכם מזהה מתי האוזניות לא בשימוש ומכניס אותן ל-Mute פיצ'ר מעולה וחשוב לשידורי רדיו המונע פידבקים ורעש עבודה מיותר בשלב ההפקה.
במארז מצורפים שני כבלים שתוכלו להחליף ביניהם לפי נוחות העבודה שלכם. האחד ישר באורך 3 מטרים והשני מסולסל באורך 5 מטרים.
האוזניות מעולות לעבודה יום-יומית באולפני הקלטות, בשידורי רדיו ופודקסט וכן בהגברת מופעים ובהפקת מוזיקה.
AKG K361 / AKG 371: אוזניות Over-ear מקצועיות עם עיצוב ייחודי וחדשני. הקפסולות בצורה אובאלית העוטפות את אפרכסת האוזן בעלות ריפוד רך ונוח.
שני הדגמים בעלי קשת ייחודית עם צירים עליה שמאפשרת קיפול של אחת הקפסולות ככה שאוזן אחת שומעת מה קורה בחוץ, והשנייה שומעת מה מתנגן באוזניה - פיצ׳ר חכם ונוח לדיג׳יים ואנשי סאונד.
הקפסולות בין שני הדגמים הללו שונות וטווח התדרים שלהם גם הוא שונה לחלוטין, ככה שמבחינה ויזואלית שני הדגמים דיי זהים, אבל מדובר באוזניות שונות לחלוטין.
AKG K182: אם כבר באוזניות דיג׳יי עסקינן, זה הזמן להכיר לכם את ה- K182.
אוזניות שעוצבו עבור סאונדמנים, טכנאי סאונד, מפיקים ודיג׳יים. כמצופה מאוזניות לצרכים כאלה - מדובר באוזניות גב סגור שמספקות סאונד ברור ויציב גם בעוצמות גבוהות (דיג׳יי שמנגן במועדון לדוגמא, יצטרך אוזניות שעובדות טוב בווליום גבוה). הדרייברים שמותקנים באוזניות גדולים (50 מ״מ) ועוצמתיים בעלי טווח תדרים רחב שנע בין 10Hz - 28Khz.
עם כבל שמגיע לאורך של 3 מטרים תוכלו לנוע בחופשיות באולפן או בעמדת הדיג׳יי בזמן סט גם כשאוזניות עליכם.
אחד הפיצ׳רים שהופכים את ה- K182 לאוזניות דיג׳יי מעולות, זה המבנה שלהן.
הקשת עצמה מאסיבית כדי שתוכל לעמוד בהתעללויות של חיי לילה ועבודה אינטנסיבית באופן יום-יומי. הקפסולות מחוברות לקשת באמצעות ציר חכם המאפשר לקפסולה להסתובב וכך תוכלו להאזין עם אוזן אחת לשיר הבא אותו תרצו לנגן ביחס לשיר שכבר מתנגן.
AKG K612 Pro: מפיקי מוזיקה וטכנאי סאונד רבים עושים שימוש באוזניות רפרנס כדי לאזן את המוזיקה עליה הם עובדים. אחת הסיבות לזה היא העובדה שרובינו לא יכולים להשתמש בכמה זוגות מוניטורים כדי לוודא איך נשמעת המוזיקה שלנו בכמה מערכות. לכן שימוש באוזניות מדוייקות יכול לתת תמונה טובה בנוגע למיקס שלנו.
ה- K162 הן אוזניות רפרנס אולפניות לאלה מכם שמעוניינים לקחת את הסאונד שלהם שלב אחד קדימה. בעלות גב פתוח עם דרייברים Varimotion בעלי סאונד טבעי ומדויק.
בעיצוב Over-ear נוח שמאפשר עבודה ממושכת לאורך זמן וטווח דינאמי רחב.
טווח התדרים גם הוא רחב ונע בין- 12Hz-39kHz.
AKG K702 Pro: אוזניות מאסטרינג הפכו לפריט חובה בכל אולפן מאסטרינג מקצועי.
אנשי מיקס ומאסטר תמיד יחפשו את הרפרנס הנוסף שיבטיח להם שהסאונד שלהם נשמע לא פחות ממדהים בכל מערכת שמע בה תנוגן המוזיקה שלהם. מעבר לסט מוניטורים יוקרתי עם כרטיס קול וממירים איכותיים, אנשי מאסטר רבים עושים בדיקה של הסאונד שלהם גם עם אוזניות.
ה-K702 הן אוזניות פתוחות בעיצוב Over-ear נוח בעלות סאונד מדויק ללא עיוותים.
הדרייברים תוכננו בטכנולוגיות Varimotion Two-layer עם דיאפגרמה כפולה וסליל Flat-wire על מנת לספק את הסאונד הכי מדויק שקיים.
העיצוב החיצוני של האוזניה תוכנן בצורה כזו בה היא תהיה נוחה וקלה על הראש והאוזניים כדי שתוכלו לעבוד איתה לאורך זמן ממושך.
טווח התדרים שלה הוא מהגדולים שקיימים בשוק (10Hz-39kHz) ובעצם כל פרט בה תוכנן בקפידה.
אנחנו מזמינים אתכם להגיע לסניף הקרוב אליכם ולהקשיב לאוזניות בעצמכם, צוות המוכרים המקצועי שלנו ישמח לעזור לכם למצוא את האוזניות המתאימות לתקציב ולשימוש שלכם.