Yamaha מרחיבה את סדרת PM RIVAGE עם הקונסולות הדיגיטליות PM5 ו- PM3
לקונסולות החדשות, עם משטחי השליטה הקומפקטים יותר, מצטרפים מנועי DSP-RX וה-DSP-RX-EX המתקדמים בתחום
סדרת RIVAGE PM כוללת מעכשיו חמש קונסולות, שני מנועי DSP, שתי יחידות זיווד I/O (קלט/פלט) ושני פרוטוקולי רשת. ניתן לשלב כל אחד מהמרכיבים הללו ליצירת מערכות התואמות למגוון רחב של יישומים ודרישות תקציב.
כל חמשת הקונסולות כוללות ממשק דומה עם עד שלושה מתחמים של 12 פיידרים כל אחד, מסכי תצוגה רגישים למגע, וסקציית ה-Selected Channel של Yamaha . טכנאי מופעים המכירים כבר קונסולת RIVAGE PM אחת, יכולים לעבור בקלות לכל אחת אחרת ולהפעילה תוך דקות.
ה- PM3 וה-PM5 החדשות מציעות את כוח העיבוד של קונסולות PM הענקיות אך באריזה קומפקטית בהרבה, ולמעשה מכוונות למקומות עם מרחב פיזי מוגבל אך עם ערכי הפקה גבוהים.
עם התוספת האחרונה למשפחה, מדובר בהרחבה השאפתנית ביותר של ימאהה לסדרה זו עד כה, וכאן החברה מציגה מלבד שתי קונסולות חדשות גם זוג מנועי DSP חדשים DSP-RX ו-DSP-RX-EX - וקושחת גירסה 4 המספקת תכונות למערכות Rivage חדשות וקיימות.
כל רכיבי מערכת RIVAGE PM תואמים, ורכיבים ממערכות קודמות יעבדו בשילוב עם מערכות חדשות יותר. הדבר נכון גם להתקני כניסה/יציאה מותקני ארון וגם למנועי DSP, כך שבנוסף להפעלתם בנפרד ניתן לשלב מנועי DSP בתצורות שיקוף, כמו ביישומים גדולים.
משטח השליטה CS-R5 של מערכת PM5 מציע שלשה צגי מגע וסקציות ערוצים נבחרים שתוכננה להיטיב בהפעלה אינטואיטיבית. עומק הקונסולה קוצר כדי לשפר נראות מרחבית ולהפעלה נוחה יותר.
משטח השליטה CS-R3 לדגם PM3 צויד בצג מגע אחד וגם סקציית ערוצים נבחרים דחוסה, ומציע את הפונקציונליות והביצועיות המלאה של סדרת RIVAGE PM ברוחב 114.5 ס"מ, מה שהופך את הקונסולה לקומפקטית ביותר בסדרה. מגוון שלטים פיזיים עושים אותה לשימושית מאוד גם ביישומי מוניטור.
שני משטחי השליטה מציגים סידור פיידרים זהה, כמו שאר הסדרה, עם שלש נישות של 12 פיידרים כל אחת, והשילוב של מסך מגע ובחירת ערוץ מאפשר פונקציונליות והפעלה זהות לשאר הדגמים, בעוד הם מציעים דרגת כניסה פנטסטית למשתמשי סדרות CL ו-QL.
המוח במערכת RIVAGE PM הוא מנוע עיבוד האות - DSP. הקונסולות מכילות את ה-DSP-RX, עם 120 ערוצים, 48 נתיבי מיקס ו-24 מטריצות, וה-DSP-RX-EX, המטפל ב-288 ערוצים, 72 נתיבי מיקס ו-36 מטריצות.
מצב תיאטרון
אם הטכנאי מתחיל עם ה-DSP-RX ומאוחר יותר זקוק לקיבולת גדולה יותר, באפשרותו להוסיף את ההרחבה DEK-DSP-RX כדי להביא את מעבד האות לקיבולת של ה-DSP-RX-EX. מעבדי האות החדשים מאפשרים גם עיבוד-מראה, לאמור - שני מעבדי-אות ניתנים לשימוש בקונפיגורצית שיקוף במצבים בהם נדרש אל-כשל מושלם, כך שאם יש בעיה במנוע אחד, השני יכול לקחת שליטה מבלי שהמופע ייעצר.
כמו ה-PM10 וה-PM7, הדגמים החדשים PM3 ו-PM5 מציעים תאימות ישירה עם שתי רשתות אודיו, TWINLANe של ימאה, המסוגלת לשאת עד 400 ערוצי אודיו בשיהוי מאוד נמוך, ו-Dante של Audinate, המהווה סטנדרט הבקונסולות הדיגיטליות CL ו-QL ובעוד מוצרי פרו-אודיו של ימאה.
האחרונות אף ירשו את הפילוסופיה של ימאה כך שכל זיווד כניסות/יציאות (I/O) ניתן לשימוש ללכידת אודיו מהבמה באיכות גבוהה, ללא צבע ותוספות, מה שמאפשר נגיעות יצירתיות של המפעיל כתוספת.
תכונות הסדרה הן רבות מלציין את כולן כאן. מומלץ לקרוא עליהן בעמוד היצרן בקישור הזה.
באשר לעדכון הקושחה, גרסה 4 מציגה מספר תוספות מדור קודם, כולל פלגין reverb של Eventide SP2016 הכולל קביעות מוגדרות מראש שפותחו על ידי אוהדי ג'ורג מסנבורג, דייב פנסדו וג'ו צ'יקארלי. בנוסף, אפליקציית MonitorMix של ימאהה ל- iOS נתמכת כעת, ומאפשרת מיקס אלחוטי Mix / Matrix / Aux פרטני של עד 10 מכשירי אייפון או אייפד בו זמנית.
בעלי PM7 של Rivage לא נותרו לבד- הקושחה v4 מגדילה את מספר הערוצים של PM7 מ -120 ל -144 ומגישה עוד תריסר יציאות מטריצה לסך הכל של 36.
באדיבות אתר אקט מוזיקלי